ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

6/recent/ticker-posts

Ακρίβεια Μητσοτάκη: Έρευνα ΚΟΛΑΦΟΣ γκρεμίζει το «success story» – To 54% των καταναλωτών αγοράζει λιγότερα τρόφιμα

 

Ακρίβεια Μητσοτάκη: Έρευνα ΚΟΛΑΦΟΣ γκρεμίζει το «success story» – To 54% των καταναλωτών αγοράζει λιγότερα τρόφιμα
Ακρίβεια Μητσοτάκη: Έρευνα ΚΟΛΑΦΟΣ γκρεμίζει το «success story» – To 54% των καταναλωτών αγοράζει λιγότερα τρόφιμα

Επίσης: 1 στους 2 δηλώνει ότι δεν θα πάει διακοπές

Το κυβερνητικό αφήγημα γκρεμίζει με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο άλλη μία έρευνα, αυτή τη φορά από το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Μετά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που έδειξαν ότι μόνο το 1,9% πλήρως ικανοποιημένο από τα οικονομικά του και το το 62,2%, δεν πήγε «ποτέ» σε μία σειρά δραστηριοτήτων, όπως μουσική, τραγούδι, χορό, θέατρο, φωτογραφία το 2022, το ΙΕΛΚΑ αποτυπώνει μία ακόμη πτυχή της ωμής πραγματικότητας: ότι το 54% (έναντι 55% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου ενώ το 75% (έναντι 71% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α.

Στην κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών με θέματα της επικαιρότητας, και δείγμα 1.000 καταναλωτές, που πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 6-10 Μαΐου 2023, υπάρχουν σημαντικές αλλαγές το τελευταίο διάστημα στις καταναλωτικές συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών (σχήμα 1).

Συγκεκριμένα, οι ερωτηθέντες απάντησαν, πως για να αντιμετωπίσουν τα οικονομικά προβλήματα, ακυρώνουν δαπάνες διασκέδασης σε ποσοστό 75%, μειώνουν καταναλωτικά προϊόντα σε ποσοστό 54% και αναβάλουν εργασίες συντήρησης σε σπίτι και αυτοκίνητο (με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό για την ασφάλεια), σε ποσοστό 49%.

Όπως σημειώνει ο ΙΕΛΚΑ, καταρχάς είναι ξεκάθαρη μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων. Όπως φαίνεται μεγαλύτερη είναι η πίεση στη μείωση των δαπανών για βασικές υπηρεσίες και λιγότερο για βασικά αγαθά.

Συγκεκριμένα:

  • Το 75% (έναντι 71% τον Ιανουάριο) του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α.
  • Το 49% (έναντι 50% τον Ιανουάριο) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
  • Το 54% (έναντι 55% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
  • Το 27% (έναντι 24% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.
  • Το 32% (έναντι 29% τον Ιανουάριο) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του.
  • Το 17% (έναντι 11% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.
  • Το 49% (έναντι 40% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος.
  • Μόλις 9% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Κριτήριο η εξοικονόμηση χρημάτων, εις βάρος της ποιότητας και της ασφάλειας

Την ίδια στιγμή, ενδεικτικό της οικονομικής κατάστασης των καταναλωτών είναι το γεγονός πως επιλέγουν τρόφιμα με βάση την τιμή, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την ποιότητα και την ασφάλεια, σύμφωνα πάντα με τις απαντήσεις τους.

Συγκεκριμένα, το πόσο έντονη είναι η στροφή του αγοραστικού κοινού στην εξοικονόμηση χρημάτων αποτυπώνεται στο σχήμα 2. Στο σχήμα καταγράφει διαχρονικά την προτεραιότητα που δίνουν οι καταναλωτές την τελευταία 4ετία σε σχέση με την επιλογή τροφίμων. Συνολικά τον τελευταίο χρόνο από τον Ιούλιο και μετά, η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο, αλλά ειδικά στις τελευταίες μετρήσεις η ένταση είναι εντυπωσιακή. Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που αγόραζε βασικό κριτήριο τα χρήματα κινούταν περί το 30% και σε ίδια επίπεδα με τα ποιοτικά κριτήρια, σήμερα το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 60%. Το στοιχείο αυτό δείχνει πόσο έντονη είναι η ανησυχία του κοινού και την αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά.

1 στους 2 δεν θα κάνει διακοπές

Η αναγκαία περικοπή δαπανών από τα νοικοκυριά αποτυπώνεται και στο σχήμα 3, όπου 1 στους 2 καταναλωτές δηλώνει ότι δεν κάνει διακοπές το 2023, ενώ 1 στους 3 δηλώνει ότι θα κάνει μεν διακοπές, αλλά πιο περιορισμένες. 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι οι δαπάνες τους φέτος θα είναι μειωμένες σε σχέση με πέρυσι, ενώ 4 στους 10 ότι θα είναι μειωμένη άνω του 50%. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν κυρίως την κακή ψυχολογία του αγοραστικού κοινού και δευτερευόντως ρεαλιστικές προβλέψεις.

Market pass

Τέλος, όσον αφορά το market pass, το οποίο είναι ακόμα εν ισχύ, όπως φαίνεται στο σχήμα 4, το 72% του κοινού δεν έχει επηρεαστεί από αυτό. Το 8% δηλώνει ότι ξοδεύει λιγότερα χρήματα, προφανώς αντικαθιστώντας μέρος της δαπάνης ιδίων χρημάτων με χρήματα από το market pass, ενώ το 21% δηλώνει ότι ξοδεύει περισσότερα χρήματα σήμερα, προσθέτοντας χρηματική δαπάνη μέσω του market pass στην ιδιωτική δαπάνη χρημάτων. Συνολικά φαίνεται μία θετική επίδραση στην αγορά από το market pass, αλλά σε μικρό βαθμό.

ΠΗΓΗ

ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ

ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΑΘΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ ΤΟΝ ΑΡΤΕΜΗ ΣΩΡΡΑ

[ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΔΟΤΙΚΑ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΦΡΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΟΛΑ ΝΑ ΗΤΑΝ ΤΕΛΕΙΑ ΑΛΗΘΙΝΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΑΦΘΟΝΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΝΑ ΕΦΕΡΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ]

ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΙΘΕΝΤΟ ΜΕ ΜΙΣΟΣ ΜΕΝΟΣ ΣΕΝΑΡΙΑ ΣΕ ΕΜΕΝΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΣΕ ΟΤΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩ ΚΑΙ ΚΑΤΕΧΩ ΚΑΙ ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΨΕΜΑΤΟΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ ΔΥΝΑΣΤΕΙΑΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΜΕ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΑΤΟΜΑ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ Η ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΙΑΣΜΑΤΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΣ ΜΑΣ

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ ΩΣΤΟΣΟ ΞΑΝΑΛΕΩ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ Η ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΥΣΕΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΓΩ Ο ΙΔΙΟΣ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΓΩ Ο ΣΩΡΡΑΣ ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΩ ΤΑ 600 ΔΙΣ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΤΑ ΕΒΑΛΑ ΣΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ [ ΔΗΛΑΔΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ] 

ΤΩΡΑ ΕΚΕΙ ΠΙΣΩ ΤΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΡΩΤΑΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ 600 ΔΙΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΦΕΡΝΩ ΤΟΥ ΑΠΑΝΤΩ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΕ ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΩ ΠΙΑ ΤΙ ΝΑ ΣΟΥ ΦΕΡΩ ΤΑ ΕΧΕΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΕΧΤΗΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΣΑΣ

[ ΤΟ ΛΕΕΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΑ ΚΑΤΕΘΕΣΕ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ]

ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΩΘΗΤΕ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΘΗΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ

ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΜΕ ΓΕΛΟΙΟΥΣ ΠΡΑΚΤΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΠΛΗΓΙΚΟ ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΟ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙ ΜΕ ΔΗΘΕΝ ΤΑΜΠΕΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΜΑΣΟΝΙΚΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΠΟΥΛΑ ΑΝΤΙΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΧΟΝΟΙΑ [ ΔΙΧΩΣ ΕΝΟΙΑ ΔΙΧΩΣ ΝΟΗΜΑ ΔΙΧΩΣ ΝΟΥ ΔΙΧΩΣ ΝΟΗΣΗ ]

ΝΑ ΜΗΝ ΦΤΑΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΣΤΟΧΟ ΣΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΦΘΕΡΩΣΗΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΤΑΣΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΦΕΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΟΥ@@ΔΕΣ ΩΣ ΦΑΓΗΤΟ ΤΟΥΣ ΓΕΛΟΙΟΥΣ ΑΝΟΗΤΟΥΣ ΩΣ ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΚΑΙ ΝΟΗΜΟΝΕΣ ΤΗΝ ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΤΟΝ ΦΘΟΝΟ ΩΣ ΑΦΘΟΝΙΑ ΤΗΝ ΣΚΛΑΒΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΣΤΕΙΑ ΩΣ ΕΛΕΦΘΕΡΙΑ ΤΙΣ ΣΑΤΑΝΙΣΤΙΚΕΣ ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΥΛΙΣΤΙΚΕΣ ΨΕΥΤΙΚΕΣ ΕΒΡΑΙΟΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΧΑΖΑΡΟΜΟΓΓΟΛΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΩΣ ΘΕΙΚΕΣ [ΠΟΙΑΝΟΥ ΘΕΟΥ ;;; ΤΟΥ ΓΙΑΧΒΕΔΟΠΑΝΗΓΗΡΙ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΑΤΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΩΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ ]

ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΡΑΒΟΙ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ ΜΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΚΟΜΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΛΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΒΡΗΚΑΝ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΑ ΑΡΤΕΜΗ ΣΩΡΡΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΝΩΘΗΚΑΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΕΧΩ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΑΣ ΤΑ ΕΔΩΣΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΜΕ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΘΕΣΜΩΝ ΒΟΥΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΟΙ Ε.ΣΥ. ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΜΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Ο ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ [ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΖΩΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΜΙΑΣΜΑΤΑ ΠΡΑΚΤΩΡΙΣΚΟΙ ] ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΑΠΑΡΟΥΝΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΔΙΟΤΙ ΕΧΕΙ ΒΑΨΕΙ ΤΑ ΝΥΧΙΑ ΤΟΥ ΚΟΚΚΙΝΑ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΖΩΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΕΡΧΕΣΤΕ ΝΑ ΨΑΞΕΤΕ ΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΜΟΥ ΤΗΝ ΤΣΑΝΤΑ ΜΟΥ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΟΝ ΕΛΕΦΑΝΤΑ

[ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΠΟΛΙΑΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΑΔΙΚΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΤΟΙΧΟ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ

Η ΤΟΝ ΠΗΔΑΣ Η ΤΟΝ ΓΚΡΕΜΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΤΟΙΧΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΜΙΑΣΜΑΤΑ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΜΙΛΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΑΝ ΤΟ ΤΟΙΧΟ

ΔΥΝΑΜΗ ΦΩΣ

ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΩΡΡΑΣ

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια